Visual Lab

360° kundeanalyse

360°

I samarbejdet med mine kunder starter jeg altid ud med at analysere kundens ønsker,  behov samt eventuelle udfordringer.

Derefter laver jeg kundens 360° kundeanalyse, som udarbejdes for at opnå en klar og synlig virksomhedsidentitet.

kundeanalyse

Kundens DNA og vision:

Beskrivelse af kundens DNA, værdier, visioner samt deres mål, for at fastslå kundens identitet. Fundamentet i kundens DNA er det vigtigste faktor, for at opnå den bedste forretningsstrategi indenfor de visuelle aspekter.     

Markedsføringsplan:

Markedsføringsplanen skal danne overblik over kundens halvårsplan ud fra planlagte kampagner, lokaltiltag, events, sæson, lancering af nyheder, leveringer samt interne visuelle oplæg.

Produktoversigt:

Ud fra produktoversigten skaber jeg sammen med kunden et kommerciel overblik over produkterne set i forhold til placering, levering og varepræsentation.

Grundplan:

Grundplanen giver overblikket over butikkens salgsarealer, hvor butiksopbygningen, kundeflow og den strategiske plan bliver implementeret. Grundplanen skal anvendes til konkret målsætning i forhold til omsætning. 

Den strategiske plan:

Den strategiske plan udarbejdes ud fra kundens DNA, deres kundesegment, aktuel sæson, købsvaner og kundeflow. Salgsarealet skal altid være et levende areal, for at opnå det bedste potentielle salg samt mersalg.

Inventaroversigt:

Inventar skal skabe værdi, være funktionelt og medvirke til rette atmosfære. Der skal opsættes ”spilleregler” for hvordan inventaret skal anvendes, for at opnå bedst mulig salg samt skabe inspiration.

Visuelle guideline:

Guidelinen skal være et simpelt opslagsværktøj, til at arbejde kommercielt og visuelt indenfor fastsatte rammer.

Kriterierne er baseret på følgende:

  • Universer og kundesegmenter
  • Inventarløsninger
  • Produktkategorier

Dernæst bygges guidelinen op ud fra kundens behov og udfordringer set med visuelle og kommercielle øjne, som er baseret på følgende:

  • Varepræsentation
  • Farveskala
  • Placering af skiltning og ”lifestyle” elementer

Visual Bottomline:

Visual bottomline er en tjekliste, som anvendes til den daglige drift. Der skal sættes klare rammer for hele driften hver dag, for at effektivisere alle processer, så kundeoplevelsen sidder i skabet hver dag.